Błędy medyczne to wciąż problem często dotykający pacjentów. Niestety często bywa tak, że lekarze tuszują swoje błędy, czasem popełniane nieświadomie.
Tydzień temu byłam z Filipem u okulisty. Lekarz nie dość, że spóźnił się prawie godzinę, to był dość nieprzyjemny dla dziecka. Ponadto ze mnie zrobił nie lada histeryczkę- on nie ma wady wzroku. Dopiero na sam koniec wizyty powiedział, że ma uszkodzony nerw wzrokowy, jednak nie trzeba tego leczyć, a obserwować. Nie zadowoliła mnie ta wizyta, ba wyszłam nieźle wkurzona. Uszkodzony nerw i trzeba obserwować tylko? Gdy tylko wróciłam do domu odnalazłam kontakt do kliniki okulistycznej, by dokładnie zbadać syna. Nie wiem, jaka będzie diagnoza okulisty, czy potwierdzi to, co powiedział pierwszy lekarz, czy jednak wdrożymy jakieś leczenie? I teraz takie pytanie- gdyby jednak trzeba było to leczenie wdrożyć, a ten pierwszy okulista popełnił błąd?
Warto wiedzieć, jakie mamy prawa, bo niestety często lekarze traktują pacjentów jak zło konieczne. Niestety winien jest też system- dziesiątki pacjentów do jednego pacjenta w ciągu dnia wpływa na to, że lekarze bywają rozdrażnieni a pacjentów traktują protekcjonalnie przez co zdarzają się błędy- do najpopularniejszych należą niewłaściwa diagnoza, zaniechania w leczeniu i diagnostyce, a także nieprawidłowy sposób leczenia.
Warto wiedzieć, że pacjentom należy się odszkodowanie za błąd medyczny. Sprawy są niestety trudne, jednak warto skorzystać z pomocy osób, które zajmują się odzyskiwaniem odszkodowań.
Ośrodek Pomocy Poszkodowanym to zespół specjalistów i radców prawnych z wieloletnim doświadczeniem, którzy nieustannie poszerzają swoją wiedzę. Do każdej sprawy podchodzą z właściwą wrażliwością. Odszkodowanie od szpitala za błąd lekarski umożliwia pewniejsze spoglądanie w przyszłość bez strachu o finanse i środki na leczenie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz